Recenzia – Magic the Gathering Arena

Magic the Gathering Arena ( MTG Arena ) je pripravovaná online kartová hra, ktorý vychádza a kopíruje karty a mechanizmy stolovej kartovej hry Magic the Gathering, avšak po rokoch prináša design free to play kartových hier akými sú napríklad GWENT, alebo HEARTHSTONE.

Vývoj Magic the Gathering online hier

Hru Magic the Gathering väčšina ľudí pozná ako svetoznámu stolnú kartovú hru od spoločnosti Wizards of the Coast (WotC), po rokoch existencie offline verzie tejto kartovej hry,  WotC prišlo s prvou online modifikáciou a prvýkrát ste si mohli MTG zahrať na internete prostredníctvom hry Magic the Gathering Online. Neskôr k tejto platforme WotC vydali ďalšiu samostatnú online platformu, a to Magic the Gathering Duels. Po rokoch WotC prišli v poradí s 3. online platformou MTG a to Magic the Gathering Arena.

Porovnanie online platforiem Magic the Gathering

Ako som už spomenul momentálne sú na svete 3 samostatné a oddelené online Magic the Gathering platformy:

1. Magic the Gathering Online

2. Magic the Gathering Duels,

3. Magic the Gathering Arena – momentálne v beta verzii

1. Magic the Gathering Arena

MTG Arena, je momentálne vo svojej testovacej beta verzii, do ktorej sa môže prihlásiť každý prostredníctvom registračného formulára TU. Po obdržaní inštrukcií a serial kľúča k beta verzii ste pripravený hrať (ak sa vám nechce čakať na CD kľúč kúpiť si ho môžete napríklad TU. Prvé dojmy sú veľmi dobré a hra sa svojou ekonomikou hrania podobá hrám ako napríklad Hearthstone a Gwent, čo znamená že ju môžeme zaradiť medzi takzvané free to pay hry. To znamená, že hra je takpovediac zadarmo, môžete sa zadarmo zaregistrovať, zadarmo ju môžete hrať, hráč ktorý do hry neinvestuje ani korunu, nemá žiadnu nevýhodu oproti hráčovi, ktorý do hry dáva peniaze. Rozdiel je však ten, že v prípade ak do hry investujete peniaze budete si môcť kupovať (craftovať karty), a tým pádom budete mať rýchlejšie prístup k väčšej škále deckov. Po začatí hry dostanete free booster packy, a môžete začať stavať svoj prvý deck. Momentálne sú do hry zaimplementované len 2 MTG sety Ixalan a Rivals of Ixalan, pričom po prvom spustení dostane booster packy z obidvoch edícií.

Základné informácie:

1. Hra je určená skôr novým MTG hráčom, keďže sú do nej zaimplementované len posledné 2 MTG sety Ixalan a Rivals of Ixalan. Podľa vyjadrení vývojárov sa neplánujete ani pridanie kariet zo starších setov. Preto sa nový hráč nemusí báť, že mu bude chýbať príliš veľa kariet, prípadne že množstvo kariet a deckov nebude poznať. Do hry sa aj úplný nováčik dostane veľmi rýchlo a príde nato aké karty a decky sú najviac hrávané, a čo konkrétne karty v hre robia.
  2. Hra momentálne neobsahuje tutoriál a preto je podľa môjho názoru dobré prečítať si aspoň základné pravidlá následne je hra už intuitívna a aj úplný nováčik podľa sledovania súperových krokov príde na základné mechanizmy hry.
  3. Hra je graficky veľmi pekne spracovaná a intuitívna, mechanizmy a pravidlá sú rovnaké ako v klasickej stolovej verzii Magic the Gathering.
  4. Do hry budú pridávané postupne ďalšie MTG sety, pričom hra bude orientovaná na Standard formát.
  5. Momentálne nie je možné hrať draft, a zápasy sa hrajú BO 1. Postupne sa bude pridávať možnosť hrať BO 3 zápasy a draft.
  6. V hre je zaimplementovaný Ladder, za víťazstvá postupujete vyššie. Tak ako je to napríklad v hrách Starcraft, Hearthstone, Gwent.
  7. Karty nenakupujete po jednom ani ich nevymieňate. Karty získavate 4 spôsobmi buď z boosterov, ktoré kupujete za ingame peniaze, ktoré získate plnením daily questov, alebo za výhry v hrách proti súperom. 2. Z boostrov, ktoré si kúpite za reálne peniaze. 3. Karty dostávate aj za výhry proti súperom 4. Posledný spôsob je najzaujímavejší v boostroch nájdete takzvané Wild karty – Mythic, Gold, Uncommon a Common Wild karty, ktoré môžete premeniť za ľubovoľnú kartu rovnakej rarity.
  8. Očakáva sa, že hra bude vydaná aj na operačných systémoch Android a iOS.

Magic the Gathering Arena gameplay

Zhrnutie Magic the Gathering Arena

Z hry som veľmi príjemne prekvapený, hra je určená menej hardcorovým hráčom a novým hráčom MTG. Podobá sa moderným online kartovým hrám a je priam návyková veľmi sa teším ako sa bude ďalej rozvíjať.

Magic the Gathering Online

MTG Online, je najstaršou online platformou stolovej kartovej hry Magic the Gathering, ktorá uzrela svetlo sveta 24. Júna 2002. Je možné si ju stiahnuť TU. Na tejto platforme prebiehajú všetky herné formáty a turnaje tak ako je to v offline verzii MTG. konajú sa kvalifikácie, Pro Toury, ale aj bežné malé turnaje.

Jej základná charakteristika a rozdiely oproti ostatným variantám online MTG Hier sú:

1. Nie je to free to play hra. Za hru musíte na úvod zaplatiť približne 9 Eur. Za čo dostanete nejaké karty do zbierky na začiatok. Na úvod dostanete aj platidlo MTG ONLINE takzvané  Tickets – za ktoré sa môžete zúčastniť consturcted turnajov a draftov. Aby ste potom mohli hrať ďalšie turnaje musíte si za turnaje zaplatiť ticketmi takzvanú vstupenku. Za umiestnenia v turnajoch vyhrávate booster packy, alebo tickety. Booster packy môžete rozbaliť alebo predať za tickety. Vlastne zadarmo môžete hrať len cvičné, mimoturnajové zápasy proti ostatným hráčom.
  2. V databáze MTG online sú skoro všetky karty, ktoré boli vytlačené aj v skutočnosti.
  3. Turnaje a formáty sú rozdelené presne tak ako ich poznáme zo stolového MTG.
  4. UI a grafika sa od roku 2002 veľmi nezmenila.
  5. Hra je skôr určená pre skúsených hráčov ako pre nováčikov.
  6. Karty získavate z boosterov, ktoré si kupujeme v ingame shope, prípadne si viete nakúpiť aj jednotlivé karty prostredníctvom stránok tretích strán ako napríklad táto.
  7. V hre neexistuje žiaden ladder. Zúčastňujete sa turnajov, prípadne kvalifikácií na väčšie Online eventy.

Magic the Gathering Arena

Zhrnutie Magic the Gathering Online

MTG: Online, je určené najmä pre skúsených hráčov. Je to výborná vec na testovanie balíkov pred turnajmi. Avšak v žiadnom prípade to nie je free to play hra. Hru môžu samozrejme hrať aj menej skúsený hráči, ale vyžaduje si pre nich väčšie investície ako je tomu v prípade Magic the Gathering Arena.

3. Magic the Gathering Duels

MTG Duels bola vydaná v roku 2009 okrem PC si hru môžete zahrať aj na operačných systémoch Android a iOS. Čo je však zvláštne operačné systémy nie sú medzi sebou prepojené, takže potrebujete samostatné účty pre každú platformu. Čo sa týka grafiky a UI, hra vyzerá ako súčasné online kartové hry, graficky je oveľa krajšia ako MTG Online. V hre je pre hráčov prístupný aj single player. V súčasnosti sa MTG Duels  neteší medzi hráčmi veľkej obľube a očakáva sa, že pôjde do úzadia MTG Areny.

Magic the Gathering Arena

Zhrnutie the Gathering Duels

MTG Duels bol v poradí druhý pokus WotC preraziť vo svete internetu, ktorý je ale podľa môjho názoru odsúdený na záhubu.